Jag är bara nyfiken på en liten sak...

Hur mycket behöver ni göra hemma?
Få ni pengar för det ni gör eller något liknande?
Köper era föräldrar dator/tv till er?

Fett nyfiken på dessa frågot idag så om någon skulle vilja svara hade jag varit glad! :)

Jag städar nämligen hemma för pengar, just denna veckan orkade jag verkligen inte göra det, för på sista tiden har jag blivit deprimerad av att städa. Nej, jag skämtar inte, jag tänker mörka tankar och vill nästan dö, eller döda någon och det är ju HEMSKT! Jag får i alla fall pengar för det. För att komma till berättelsen igen så var det ju så just denna vacka att jag inte ville, jag trodde nästan att jag hade ett chans att slippa det, men då kommer pappa in och frågar om jag vill städa. Det är ju klart jag inte vill, jag erbjuder alltid mig själv att göra det men jag ville ta EN veckas paus, bara EN. Det är väl inte så mycket begärt? Men då går pappa ut lite halvsurt och kommer tillbaka med värsta uppläggningen om hur synd det är om mamma om hon ska göra det. Hon har faktiskt sjukt ont i armen så jag kan förstå det till en viss del, men säg inte att jag har ett val då. Så frågar man pappa om inte han kan göra det och nej, det kan han ju verkligen inte för han har mycket annat att göra. Det var igår han frågade mig och jag hade faktiskt också saker att göra så jag sa det. Sen börjar han prata om hur lite jag gör och hur lite jag tillför. Att jag inte tvättar mina kläder eller stryker dem. (Jag lagar mat o tömmer diskmaskinen iaf, o såklart så städar jag mitt eget rum och tar undan efter mig) Och att jag FASKTISKT får pengar. I alla fall, han släpper det och säger att jag ska tänka på det. Så kommer han in idag igen.
-Malin vad ska du göra idag?
- Ta det lungt, har inga läxor och det är första gången på en evighet!
-Jaha, men om du inte har något får du ju dammsuga för jag har en massa att göra.
- Jaha okejdå...........
- Är det lungt för dig då? (som om dem är snälla och låter en slippa det annars, vaaarför???:(((()
- Ja, det är ok. (eller inte, men det fattar dem ju inte, eller så gör dem det... -.------)
- Du kan ju få lite pengar för det också kanske..
Sen kommer mamma...
-Du ska ta detta oxå, rista alla mattor och sånt, ALLT i vardagsrummet. Okej?
-Jajaa... klaaart

Så ja, när jag kommer hem från Marimban idag ska jag dammsuga och imorgon ska jag städa toaletterna. Inte så mycket, men jag ville slippa en vecka. Det blir roligare sen igen då. Kan tycka det är helt okej att göra det fem veckor i rad ibland även fler veckor i rad. Men sen når det gränsen då man blir sur, ledsen, deprimerad. Går dock över när jag inte tänker på städningen, en när jag städar så är jag ett vrak. Men man måste verkligen ta en paus då, för annars kanske städning blir tråkigt för gott.

Det mest irriterande är att man inte får ta ledigt en vecka och att dem säger att man har ett val när man inte har det plus att dem alltid kör med skuldkänslorna. Ni föräldrar missbrukar dem. Ta det inte fel heller, älskar mina föräldrar dem är jättebra, men jag tycker inte jag gör så lite.

SKITSAMMA NU! Jag fick ut allt och det var riktigt skööönt!

pusshej

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag känner mig bortskämd när jag läser detta. Jag är sjukt lat om man jämför med dig. Jag städar mitt rum och det är inprincip det ända jag tar hand om - Visst hjälper jag till och städar om mina föräldrar ber om det, men jag gör det inte självmant. (Vilket jag själv tycker är illa ibland). Jag får inga pengar om jag hjälper till heller. (Vilket är försåligt, eftersom jag gör det så sällan). Tycker du är sjukt strong som pallar med att städa toaletten/dammsuga huset hela tiden! Go Malin!

2010-11-25 @ 22:24:24
URL: http://linneaastrahle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0