JAG VILLE SITTA KVAR OCH DRA IN SOLENS STRÅLAR

När jag satt där ute och solade tänkte jag på hur skönt det var att slippa alla små insekter så som bi, humlor och getingar! "Peppar, peppar ta i trä" (eller hur man nu säger) skulle jag ha sagt där! Två bin och en geting, dem är ju lite snurriga nu början så dem flög in i mig.. isch! Ogillar dem skarpt, vill inte bli stucken. Efter ett tag blev paniken för stor så jag fick bara sitta ute i tre kvart! Sämst!

Tips från pappa: Döda alla getingar nu på våren, det är drottningarna som är ute nu och ska hitta material till sina nya bon. Om man dödar en geting i början på säsongen kan du förhindra 200 getingars uppkomst. Så kämpa på! Här hemma är pappa alltid i högsta hugg med el-flugsmällan och vi har inte så mycket getingar här! (kan bero på annat, jag vet.. men jag tror det gör skillnad när man dödar drottningarna!)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lördag sounds finemang! Hm.. film, dinner? DATE! <3

2012-03-21 @ 18:05:33
Postat av: David

Lite som ett land det där med drottningen. Om man dödar dom när dom inte riktigt har blivit ett land än så kan man förhindra ett helt land!! =D

2012-03-21 @ 23:42:17
Postat av: David

Världens dummaste kommentar, jag vet...

Men det är det som är kul! =D

2012-03-21 @ 23:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0