SVENSK AFTON MED MERA

Idag är en bra dag, en glad dag. Jan var ovanligt enkel. Han har en dålig vecka med mycket trotsigheter men idag var det är go dag. Efter jag lämnat barnen på skolan och sagt hejdå så träffade jag Jo, en härlig tjej. hon visade även mig en suuuper china store! Ska lätt dit och shoppa julklappar till barnen i familjen! Det var riktigt trevligt att snacka med henne i alla fall. Sen kom Emfin hit och vi kokade potatis och ägg, fixade i ordning sill, creme fraiche och smör till potatisen. Som pricken över i:et så vart det julmust till. Livet är gött ibland. Detta var något av det godaste på länge faktiskt (förutom tortilla de patatas som mormorn hade gjort för några dagar sen, jag dog) just för att det smakade så svenskt. Gott gott gott. Sen kollade vi The princess and the frog. Segt att den behövde ladda hela tiden bara! Till den filmen åt vi asdyra churros som var goda men chokladsåsen var äcklig. På plussidan var smörpopcornen och de karameliserade popcornen, mums. En härlig dag helt enkelt med mycket gott som för en gångs skull inte involverade pizza.
 
 
Här kommer även en bild, ser inte så smickrane ut men oj vad gott det var och senapssill är nog det bästa jag vet! MUMS! Sen att familjen inte har några underlägg är ju en intressant sak, men en brödkorg är väl lika bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0