Senaste Inlägg

SÅ ÄR DET

Igår var jag inne på tumblr och hittade
en bibelvers. Jakobsbrevet 4:8
Närma er Gud, och han skall närma sig er.


Denna bibelversen kom väldigt lägligt
eftersom att en vän till mig precis haft det
svårt med på just denna punkt. Även jag
har svårt med att känna Guds närhet nu
och denna texten sa verkligen något till mig
då.

Om vi närmar oss Gud så kommer han
att närma sig oss. Han har lovat det. Jag
tror inte att man bara ska säga att "jag
närmar mig dig Gud, kom nu".. man
måste verkligen mena orden man säger.
Då kommer Gud.

När man känner en torka i sitt liv med
Gud så brukar jag se det som en chans att
verkligen söka efter Gud, söka och sen få
något fantastiskt. Man måste jobba för att
hålla en realtion levande, för att ha närheten
så tror jag att det är med Gud också.

Kämpa för Gud, det är värt det!
Malin Nyman

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

SÅ ÄR DET

Igår var jag inne på tumblr och hittade
en bibelvers. Jakobsbrevet 4:8
Närma er Gud, och han skall närma sig er.


Denna bibelversen kom väldigt lägligt
eftersom att en vän till mig precis haft det
svårt med på just denna punkt. Även jag
har svårt med att känna Guds närhet nu
och denna texten sa verkligen något till mig
då.

Om vi närmar oss Gud så kommer han
att närma sig oss. Han har lovat det. Jag
tror inte att man bara ska säga att "jag
närmar mig dig Gud, kom nu".. man
måste verkligen mena orden man säger.
Då kommer Gud.

När man känner en torka i sitt liv med
Gud så brukar jag se det som en chans att
verkligen söka efter Gud, söka och sen få
något fantastiskt. Man måste jobba för att
hålla en realtion levande, för att ha närheten
så tror jag att det är med Gud också.

Kämpa för Gud, det är värt det!
Malin Nyman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0