I ALWAYS FEEL SMARTER IN THOSE


hade ont i ögonen efter linserna så det fick bli glasögon istället!

Nu när jag ändå känner mig så smart kan jag ju säga en eller två saker! Typ som hur dumt jag tycker det är när
folk tolkar bibeln på ett hemskt sätt och att dem tror att jag ska ha alla svaren.
För sista gången, i första hand är det inte en religion utan en relation. Så är det faktiskt, det må låta hur dumt
som helst men så är det! Bibeln bidrar till relationen, men bön är no1 !
I andra hand är det som står i bibeln skrivet till ett visst folk vid en viss tid, alltså anpassat till denna tidens
seder och bruk.
För det tredje, Gud gjorde de tio budorden inte alla de andra lagarna. Judarna gjorde dem. Jesus säger senare
emot dem i nya testamentet på lite olika ställen. Senare säger han att en av de viktigaste lagarna är "älska din
nästa så som DIG SJÄLV", perfect world ifall det var så.
För det fjärde, kvinnan ska respektera mannen så som mannen respekterar kvinnan, dem ska alltid sätta den
andre före sig själv. Men ändå är mannen, som han var på denna tiden, fortfarande familjens huvud.

Så nu fick jag det ur systemet och tänker lämna det bakom för ett tag. Istället fokusera på andra viktiga saker
så som Jack Sparrow och ostbågar med Theo! See yaaaa! Yohoo! Arghh!

Kommentarer
Postat av: Ida

riktigt söt bild malin! :)

2011-11-08 @ 22:08:46
URL: http://idanordsjo.blogg.se/
Postat av: jessica

du är så fin

2011-11-08 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0