LIDER MOT VINTER


en någorlunda höstig bild från igår.

Lider mot vinter, jaha, hur vet man det då? Jag ska förklara...
- Färgerna trillar ner och det börjar bli lite grått och trist istället.
- Huden blir torr och läpparna spricker.
- Håret blir elektriskt allt oftare och du mister på så sätt din lust till att använda halsduk eller mössa.
- Julbelysningen börjar sättas upp i stan. (ja det är sant!! redan!!)
- Det börjar bli lite för kallt så man tvingas lämna ifrån sig den fina jackan och ta på sig den
som är ivägen exakt över allt och hela tiden.
- Man väntar på att all julbelysning ska upp så man får samma mysighetsfaktor som på hösten.
- Går klockan fel eller har jag blivit galen, det är mörkt när man kommer hem.
- Man börjar nynna jullåtar eller bara längta till julafton.
- Planerna för jullovet flödar, åka skidor eller bada i något varmt land?
- Skolan blir jobbigare och du måste uppnå det sista inom kurserna på proven och allt hänger på dig.
- Du börjar nästan längta till den första snön, iaf några. Gör inte det, snö är bara en pina! Men fint ibland.

Aja, ni ser, vi är på väg till kallare tider mina vänner!

Kommentarer
Postat av: hännäää

ÅH SÅ FIN DU ÄR OCH JAG TYCKER SÅ HEMSKT MYCKET OM DIG! listan - true words!

2011-11-08 @ 22:13:22
URL: http://hansapansar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0