HEJ BLOGGEN

Hej bloggen! Det är Carl som sitter bakom datorn nu för att skriva ett litet kort inlägg i Malins blogg. Malin gillar inte mig eftersom att jag röker. :( Men jag tycker att det är mitt eget val eftersom att det är min kropp och mitt liv som jag själv bestämmer över ingen annan. Och speciellt inte Malin. Malin själv säger att hon gillar det ;) Kinky!

Om ni undrar vem Carl är så är jag en ung man på 17 vårar och 16 höstar som söker en lång blondin med blå ögon. Jag gillar långa skogspromenader och myskvällar hemma om du är intresserad så hör av dig till mig på 070-716 28 30.

Puss puss! /Carl

Kommentarer
Postat av: hanaanana

Have you met Jessica?

2011-10-13 @ 17:10:43
URL: http://hansapansar.blogg.se/
Postat av: sara lundberg

passiv rökning = dangerous!!

alla som röker ska dö på bål tycker jag. de som röker har en mindre kromosom (japp, downs syndrom!) som gör så att de är mindre värda. bara min åsikt nurrå.

2011-10-13 @ 17:22:21
Postat av: Carl Larsson

Grejen är ju den att downs syndrom är en rätt allvarlig sjukdom och det är absolut inget att skämta om. Men för att förklara för dig vad det är så har man en extra kromosom inte en mindra. Man har tre exemplar av kromosom 21 istället för två. Det finns ett antal kriterier man letar efter när man diagnostiserar någon med downs syndrom bl.a. håller man tungan utanför munnen, man har extra mycket nackskinn, man har ett platt ansikte man har korta breda händer som är mjuka och med korta fingrar som är överrörliga. Jag har inget av detta.



Det är jättehemskt att du säger sådana saker och det är aldrig okej att mörda eftersom att alla människor har ett absolut människovärde. Ingen människa är värd mer än någon annan, vilka val man än tar i livet.

2011-10-13 @ 19:22:56
Postat av: jessica

haha, hanna tänkte du på mig direkt? ;o

2011-10-13 @ 21:43:36
Postat av: Hanna

jepp, lång blond och blåa ögon. Finns bara du.

2011-10-13 @ 22:16:02
Postat av: Sara

Carl Larsson: Jag ber om ursäkt om du tog mig seriöst. Jag är alltid så oerhört oseriös. Faktum är att jag röker själv!



Min humor är väldigt grov, och jag utgår alltid från att folk förstår min ironi. Kanske gör jag till och med narr av folk som säger att rökare är dumma. Förstår du vad jag menar? Jag "leker" att jag har en bestämd tanke om vad rökare är.



Jag är själv naturvetare och vet vad Downs Syndom innebär, Eftersom att jag var oseriös så brydde jag mig inte om detaljer, utan skrev bara snabbt.



Faktum är, att jag bryr mig oerhört mycket om folk och skulle aldrig vara taskig på riktigt. Vad jag däremot tänker, är att man inte ska "se ner" på de med Downs Syndrom på så vis att säga att det inte är ok att snacka skit om dem, men om andra. Svårt att förklara, men det är ju mer "ok" att snacka skit om de som är starka. T.ex. en person med rätt antal kromosomer, eller en president. Jag är emot det, att det är ok att skämta om "de starka" och inte "de svaga".



Varför jag ens skämtar om de med Downs Syndrom är för att jag jämnställer dem med mig. Jag kan skämta om mig, och även om dem. Nu gick jag över gränsen - jag vet - men det är så jag gör ibland.



Jag tror att du och jag tänker likadant om detta, men att jag har en grov humor bara. Faktum är, att jag drömmer om att vara en personlig assistent till utveckligsstörda eller någon med Downs Syndrom. Så du vet.



Tack och hej!

2011-10-13 @ 22:31:25
Postat av: Carl Larsson

Du råkar inte vara lång, blond och blåögd?

2011-10-13 @ 23:05:58
Postat av: sara lundberg

äsch då! nu gör du narr av mina djupa och känslosamma känslor.

2011-10-13 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0