HEJ HEJ HALLÅ

Som Timbaktu brukar säga! Tja, ville bara säga att denna världen är knasig. Jag blir rädd ibland. När man ser nyheterna och hur mycket hat det finns i världen, att det ens ryms. Slår vad om att Gud ångrar att han lovade att aldrig dränka världen igen.

Sen ibland, ni som är insatta, undrar jag... Är det på grund av hat dom folk t ex dödar varandra vid Gaza eller är det för hoppet om att bli ett eget land/frihet/jagvetintevad? Jag förstår inte hur man kan hålla på att bomba hit och dit. Döda oskyldiga, eller skyldiga. Alltså. Sluta!

Vart tvungen att skriva av mig, brukar aldrig göra det för då föredrar jag att läsa Jessica och Hannas texter, de är duktiga på att skriva. Men det är ju skönt att bara få ur sig tankar ibland om än på ett sådär småslarvigt Malin-sätt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror att båda parter är så övertygade om att det är deras land, vilket hela konflikten från början bygger på, båda parter påstår att de var där först. Vilket gör att den andra parten har cirkus noll rätt till vårt land, jag tror det är där hatet växer fram. "De inkräktar, de bombar våra hus, de dödar våra barn, för att ta vårt land" och denna konflikten har varit igång i alldeles för många år och generationerna föds in i hatet.

Svar: Ja, alltså det är så hemskt bara. Förstod nu också att palestina ändå är uppdelat med fler än en styrelse och trodde inte Hamas fanns längre men det gjorde de ju! Det är bara så synd om alla de som inte vill hellre än att leva i fred. Men ja, man kan ju kansek förstå dem också, man vill ju ha ett eget land där man kan vara trygg.
Malin Nyman

2014-11-12 @ 10:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0