Senaste Inlägg

NYA JAG

Jag vill leva för Jesus, då är jag som
lyckligast. Jag har märkt det själv. Det är
ett enda stort glädjerus att vara nära med Gud.

Varför stannar man då inte i det?
Varför är
jag inte där hela tiden? Varför slutar jag söka,
slutar be, slutar att läsa bibeln? Varför är det
så? 

Nu är jag rädd för att sluta för jag vill vara
med Gud. jag vill vara honom nära länge så att
det tar en djupare verkan på mig. Så att Guds
ord etsar fast sig i min benmärg. Så att kärleken
för Gud känns. Känns varje gång jag läser hans
ord, varje gång jag sjunger hans lov och varje
gång jag pratar med honom. Jag vill att Gud ska
bli en självklarhet i min vardag. Inte bara på
morgonen och på kvällen utan hela tiden. Jag vill
skratta med Gud, gråta med Gud, LEVA med Gud.

Kom nära mig! <3


Malin Nyman

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

NYA JAG

Jag vill leva för Jesus, då är jag som
lyckligast. Jag har märkt det själv. Det är
ett enda stort glädjerus att vara nära med Gud.

Varför stannar man då inte i det?
Varför är
jag inte där hela tiden? Varför slutar jag söka,
slutar be, slutar att läsa bibeln? Varför är det
så? 

Nu är jag rädd för att sluta för jag vill vara
med Gud. jag vill vara honom nära länge så att
det tar en djupare verkan på mig. Så att Guds
ord etsar fast sig i min benmärg. Så att kärleken
för Gud känns. Känns varje gång jag läser hans
ord, varje gång jag sjunger hans lov och varje
gång jag pratar med honom. Jag vill att Gud ska
bli en självklarhet i min vardag. Inte bara på
morgonen och på kvällen utan hela tiden. Jag vill
skratta med Gud, gråta med Gud, LEVA med Gud.

Kom nära mig! <3


Malin Nyman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0