Senaste Inlägg

DU ÄR AWESOME

Har haft problem med en speciell
sak under en ganska lång period nu.
Bad till Gud för att han skulle få mig
att sluta med denna synd. 
 
Tiden gick och jag kunde inte sluta.
Jag bad för att jag skulle få styrka, 
jag behövde hjälp. Ingenting hände och
jag tänkte att Gud kanske glömt mig
bland alla andra problem som är 
så mycket större. 
 
Varje kväll bad jag, ibland annars
också. Jag ville bli fri. Sen slutade jag
be. Orkade väl inte mer. Någon dag 
efter detta så går jag på ett ungdoms-
möte. Jag ville egentligen inte gå för
jag var riktigt trött, men jag ville gå
i alla fall.
 
"När de frågade mig om jag skulle
tala så tänkte jag nej. Jag hade inget
på lager och de frågade två dagar
innan. Jag bad över detta och sen gick
jag och la mig. När jag vaknade så 
var det bara en sak i mitt huvud. Det
skulle jag prata om."
 
Vid dessa orden ryckte jag till. Han
kunde lika gärna suttit och pratat med
bara mig. Det var som en stöt genom 
min kropp och jag lyssnade på varje ord
han sa, bad bönen med honom. Sen blev
jag fri. 
 
Jag hade verkligen ropat ut på hjälp 
från Gud och när jag nästan gett upp, 
det är då han vänder upp och ner på
min värld. Detta är ingen slump. Jag är
så lycklig att få vara ett Guds barn.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

DU ÄR AWESOME

Har haft problem med en speciell
sak under en ganska lång period nu.
Bad till Gud för att han skulle få mig
att sluta med denna synd. 
 
Tiden gick och jag kunde inte sluta.
Jag bad för att jag skulle få styrka, 
jag behövde hjälp. Ingenting hände och
jag tänkte att Gud kanske glömt mig
bland alla andra problem som är 
så mycket större. 
 
Varje kväll bad jag, ibland annars
också. Jag ville bli fri. Sen slutade jag
be. Orkade väl inte mer. Någon dag 
efter detta så går jag på ett ungdoms-
möte. Jag ville egentligen inte gå för
jag var riktigt trött, men jag ville gå
i alla fall.
 
"När de frågade mig om jag skulle
tala så tänkte jag nej. Jag hade inget
på lager och de frågade två dagar
innan. Jag bad över detta och sen gick
jag och la mig. När jag vaknade så 
var det bara en sak i mitt huvud. Det
skulle jag prata om."
 
Vid dessa orden ryckte jag till. Han
kunde lika gärna suttit och pratat med
bara mig. Det var som en stöt genom 
min kropp och jag lyssnade på varje ord
han sa, bad bönen med honom. Sen blev
jag fri. 
 
Jag hade verkligen ropat ut på hjälp 
från Gud och när jag nästan gett upp, 
det är då han vänder upp och ner på
min värld. Detta är ingen slump. Jag är
så lycklig att få vara ett Guds barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0