Senaste Inlägg

VAR ÄR MITT CENTRUM

Draw me close to you, never let me
go. Jag lägger ner allt för dig - ungefär
där tar det stopp när jag sjunger den
lovsången. Om man sjunger lovsång ska
man mena det. Men jag vet inte om jag
kan mena just det. Jo jag kan inte mena
det alls just nu. För jag lägger inte ner allt.

Jag wainar om småsaker som jag inte
vill göra, saker som är jobbiga när man är
kristen. Skit i att vara kristen i sådana fall.
Det är inte det som ska vara centrumet.

Var är mitt centrum, kommer jag någonsin
hitta rätt? Just nu känner jag mig vilsen. Jag vet
att Gud finns men varför känner jag inte honom
nära mig? Jag vill vara med honom men vid
första minsta uppoffring från mitt håll så tar
det stopp.

Jag vill inte vara såhär, jag vill vara älskande
och vara glad i Gud.

"Glädj er, ännu en gång säger jag glädj er i
Herren..!" För Jesus är Lycka! Jag vill förstå
det!

Malin Nyman

1 Kommentarer

Postat av: Hanna den 2012-05-28 @ 18:05:40

Jag tror alla har sådana downs i sin tro då och då men ibland kan det hjälpa att stanna upp och prisa Gud för att man vet att han finns, man vet att han är god, underbar och allt det där även om man inte känner det just för stunden. Men jag vet hur det känns alla grejer man "borde och inte borde göra" , men som du skrev det är ju inte det tron bygger på. Börja med det inre och sen kommer det inre att spegla ens handlingar utåt. Gud är med dig Malin alla dagar in till tidens slut. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

VAR ÄR MITT CENTRUM

Draw me close to you, never let me
go. Jag lägger ner allt för dig - ungefär
där tar det stopp när jag sjunger den
lovsången. Om man sjunger lovsång ska
man mena det. Men jag vet inte om jag
kan mena just det. Jo jag kan inte mena
det alls just nu. För jag lägger inte ner allt.

Jag wainar om småsaker som jag inte
vill göra, saker som är jobbiga när man är
kristen. Skit i att vara kristen i sådana fall.
Det är inte det som ska vara centrumet.

Var är mitt centrum, kommer jag någonsin
hitta rätt? Just nu känner jag mig vilsen. Jag vet
att Gud finns men varför känner jag inte honom
nära mig? Jag vill vara med honom men vid
första minsta uppoffring från mitt håll så tar
det stopp.

Jag vill inte vara såhär, jag vill vara älskande
och vara glad i Gud.

"Glädj er, ännu en gång säger jag glädj er i
Herren..!" För Jesus är Lycka! Jag vill förstå
det!

Malin Nyman

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror alla har sådana downs i sin tro då och då men ibland kan det hjälpa att stanna upp och prisa Gud för att man vet att han finns, man vet att han är god, underbar och allt det där även om man inte känner det just för stunden. Men jag vet hur det känns alla grejer man "borde och inte borde göra" , men som du skrev det är ju inte det tron bygger på. Börja med det inre och sen kommer det inre att spegla ens handlingar utåt. Gud är med dig Malin alla dagar in till tidens slut. PUSS

2012-05-28 @ 18:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0