Senaste Inlägg

KÄNNA SIG NERE DAG

Nu rann det över mig igen, den känslan
som jag absolut inte vill ha. Känslan om att
vara dålig, att suga på exakt allt. 
 
Jag har inget specialitet, jag har 
INGENTING som jag är bättre på än
någon annan. Det finns alltid NÅGON
som är bättre på det. 
 
Min fina broder, som jag tycker om
SÅ mycket har alltid varit smartare än mig,
lärt sig snabbare och kört bättre bil än mig.
Det kanske inte kvittar enligt vissa, men
enligt mig gör det de. Min motivation tar slut
när jag ligger längre bak i ett ämne än vad
mina vänner gör. Min motivation till att 
ta körkort är nästan gone, inte ens min
1 år och 8 månader yngre bror är sämre 
än mig.
 
Skolan var jag elit på jämfört
med de andra i nian men på
gymnasiet är alla så målinriktade.
De har motivation och är duktiga.
Betygen de fnyser åt hurrar jag åt.

Efter att ha brytit ihop lite smått 
kommer mamma, snäll som hon är,
in och säger några välvalda ord om 
vad hennes vänner pratade om på lunchen.
Att de hade svårt för ämnena i skolan
men att allt gick mycket bättre när de 
pluggade vidare. För då var de bra på
det de skulle göra. Och på samma sätt
kan ingen vara bra på det jag är bra på.
Det behövs en Malin i samhället.
 
Problemet ligger i att jag inte vet,
jag har ingen aning om vad jag vill plugga
till. Jag har en aning om vad jag vill göra
efter skolan men så fort jag får höra att detta 
lockar någon annan också så stänger jag av.
Jag vill inte vara en coopy-cat. Jag vill inte
säga att jag tänkt samma sak som en viss 
person. Jag vill vara Malin, men jag vet inte
ens hälften om vem hon faktiskt är.
 
På senare tid känns det som om jag
har fått lära känna Malin bättre. Till 
exempel hennes längtan att flytta till
England och jobba som au-pair. Eller
möjligtvis Spanien, men det vågar hon
nog inte. Hon är nästan helt säker på att
detta är vad hon vill göra efter studenten
och det har hon aldrig varit innan. 
 
Samtidigt längtar hon efter Gud, 
hon vill lära känna honom och gå efter
hans karta för att hitta sitt liv. Sitt liv med
honom.
 
GOD BLESS YOU

Malin
 

1 Kommentarer

Postat av: Hanna den 2012-09-26 @ 22:30:39

Du vågar! <3

Svar: :) <3
Malin Nyman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

KÄNNA SIG NERE DAG

Nu rann det över mig igen, den känslan
som jag absolut inte vill ha. Känslan om att
vara dålig, att suga på exakt allt. 
 
Jag har inget specialitet, jag har 
INGENTING som jag är bättre på än
någon annan. Det finns alltid NÅGON
som är bättre på det. 
 
Min fina broder, som jag tycker om
SÅ mycket har alltid varit smartare än mig,
lärt sig snabbare och kört bättre bil än mig.
Det kanske inte kvittar enligt vissa, men
enligt mig gör det de. Min motivation tar slut
när jag ligger längre bak i ett ämne än vad
mina vänner gör. Min motivation till att 
ta körkort är nästan gone, inte ens min
1 år och 8 månader yngre bror är sämre 
än mig.
 
Skolan var jag elit på jämfört
med de andra i nian men på
gymnasiet är alla så målinriktade.
De har motivation och är duktiga.
Betygen de fnyser åt hurrar jag åt.

Efter att ha brytit ihop lite smått 
kommer mamma, snäll som hon är,
in och säger några välvalda ord om 
vad hennes vänner pratade om på lunchen.
Att de hade svårt för ämnena i skolan
men att allt gick mycket bättre när de 
pluggade vidare. För då var de bra på
det de skulle göra. Och på samma sätt
kan ingen vara bra på det jag är bra på.
Det behövs en Malin i samhället.
 
Problemet ligger i att jag inte vet,
jag har ingen aning om vad jag vill plugga
till. Jag har en aning om vad jag vill göra
efter skolan men så fort jag får höra att detta 
lockar någon annan också så stänger jag av.
Jag vill inte vara en coopy-cat. Jag vill inte
säga att jag tänkt samma sak som en viss 
person. Jag vill vara Malin, men jag vet inte
ens hälften om vem hon faktiskt är.
 
På senare tid känns det som om jag
har fått lära känna Malin bättre. Till 
exempel hennes längtan att flytta till
England och jobba som au-pair. Eller
möjligtvis Spanien, men det vågar hon
nog inte. Hon är nästan helt säker på att
detta är vad hon vill göra efter studenten
och det har hon aldrig varit innan. 
 
Samtidigt längtar hon efter Gud, 
hon vill lära känna honom och gå efter
hans karta för att hitta sitt liv. Sitt liv med
honom.
 
GOD BLESS YOU

Malin
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du vågar! <3

Svar: :) <3
Malin Nyman

2012-09-26 @ 22:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0