Senaste Inlägg

LÄSER GAMMALT

Jag inser nu, att jag alltid har haft 
problem med att komma närmre Gud.
Att ta tag i mitt liv och verkligen satsa!
Jag hade en tremånaders period som
var så bra med Gud! Jag ansträngde 
mig och det var värt det.

Nu har jag sjunkit lägre, till att inte
ena vara säker på om jag vill komma
närmre Gud. När jag skriver det gör 
det ont i mig. För jag är helt delad.
På mitten. Hälften vill ha allt med Gud
och andra hälften är lockad av köttet.

Jag vill vara så säker på Gud så att
jag kan gå ut och festa och ha roligt
samt träffa en Spansk pojk utan att 
ens tänka på om han är "the one". 

Jag är delad. På mitten. Jag vill 
läka på rätt sätt. Men jag har inte 
insikt nog till det just nu eftersom 
att jag är den delade! Så hela på,
hela rätt.

GOD BLESS YOU
Malin

1 Kommentarer

Postat av: jessica den 2013-10-11 @ 10:06:49
http://jessicaemgard.blogg.se/

Har varit precis likadan under lång tid av mitt liv, jag var också delad och visste inte vilken väg som var bäst att gå, så dumt nog började jag kombinera både och. Jag bad till gud när jag behövde honom, men andra sekunden kunde jag kyssa Emil och leva som en "normal" ungdom, nej men du förstår. Men grejen är! Att allt annat som drog mig längre bort från Gud var inte värt det, det var bara tomhet och jag förstod det efteråt. De saker som har gör det jobbigt att ha ett rent liv med gud är ju just fester, alkohol, killar och allt sånt. Och jag har själv tyckt att det varit roligt och spännande, men sen ville jag liksom inte mer.

Jag tror mycket väl att Gud finns ute på alla krogar, nattklubbar osv. Och att man kan vara där i ett syfte, att både ha kul och hjälpa andra. Att se människor med Guds ögon där ute liksom. Men om man är där av fel syfte, så känns det ju inte rätt. När jag var på maskeraden i början av skolan, så tyckte jag att hela stället kändes som en köttmarknad, med tjejer och killar som dansade med varann för att få ut något av kvällen. Jag kände inte att jag passade in där. För jag kommer förmodligen ALDRIG träffa min framtida man på ett sånt sätt.

Det är en svår väg att hitta tillbaka till honom och på något sätt välja Gud framför annat. Men jag tror att HAN är värt allt, jag tror att när man lever sitt liv med honom och nära honom så kommer livet bli så mycket mer spännande än några droppar alkohol. Jag har funderat mycket på det där om jag ska eller inte ska dricka. Och jag har tänkt att "nej, jag ska inte bli nykterist iallafall" och det ska jag inte. Men jag har börjat tänka att jag måste stå upp för något när jag är med andra, som dricker. Att jag ska våga säga nej i de sammanhangen. För att just visa på något annat. Annars får man ju inga anledningar att berätta om sin tro om man bara hänger på liksom. Vi är ju inte vanliga, det är något som vi får brottas med fram och tillbaka hela tiden, men jag vill inte bli vanlig. Jaja, nu har jag skrivit för mycket och osammanhängande, men jag hoppas du förstår lite vad jag menar. Och det är inte på något sätt att jag vill såra dig eller vara en "mamma" till dig. Men jag vet vad som är bäst för dig!

Iallafall, Malin, du är placerad i Barcelona av en anledning! Gud vill att du ska vara där, det är en upplevelse som han har planerat för dig! Du kommer uppleva mer av honom, lyssna på lovsång! Gå till kyrkan! Läs bibelord på tumblr (eller bibeln, hehe) Men glöm inte bort honom, för han är med dig!!

MASSA KRAMAR TILL DIG! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

LÄSER GAMMALT

Jag inser nu, att jag alltid har haft 
problem med att komma närmre Gud.
Att ta tag i mitt liv och verkligen satsa!
Jag hade en tremånaders period som
var så bra med Gud! Jag ansträngde 
mig och det var värt det.

Nu har jag sjunkit lägre, till att inte
ena vara säker på om jag vill komma
närmre Gud. När jag skriver det gör 
det ont i mig. För jag är helt delad.
På mitten. Hälften vill ha allt med Gud
och andra hälften är lockad av köttet.

Jag vill vara så säker på Gud så att
jag kan gå ut och festa och ha roligt
samt träffa en Spansk pojk utan att 
ens tänka på om han är "the one". 

Jag är delad. På mitten. Jag vill 
läka på rätt sätt. Men jag har inte 
insikt nog till det just nu eftersom 
att jag är den delade! Så hela på,
hela rätt.

GOD BLESS YOU
Malin

Kommentarer
Postat av: jessica

Har varit precis likadan under lång tid av mitt liv, jag var också delad och visste inte vilken väg som var bäst att gå, så dumt nog började jag kombinera både och. Jag bad till gud när jag behövde honom, men andra sekunden kunde jag kyssa Emil och leva som en "normal" ungdom, nej men du förstår. Men grejen är! Att allt annat som drog mig längre bort från Gud var inte värt det, det var bara tomhet och jag förstod det efteråt. De saker som har gör det jobbigt att ha ett rent liv med gud är ju just fester, alkohol, killar och allt sånt. Och jag har själv tyckt att det varit roligt och spännande, men sen ville jag liksom inte mer.

Jag tror mycket väl att Gud finns ute på alla krogar, nattklubbar osv. Och att man kan vara där i ett syfte, att både ha kul och hjälpa andra. Att se människor med Guds ögon där ute liksom. Men om man är där av fel syfte, så känns det ju inte rätt. När jag var på maskeraden i början av skolan, så tyckte jag att hela stället kändes som en köttmarknad, med tjejer och killar som dansade med varann för att få ut något av kvällen. Jag kände inte att jag passade in där. För jag kommer förmodligen ALDRIG träffa min framtida man på ett sånt sätt.

Det är en svår väg att hitta tillbaka till honom och på något sätt välja Gud framför annat. Men jag tror att HAN är värt allt, jag tror att när man lever sitt liv med honom och nära honom så kommer livet bli så mycket mer spännande än några droppar alkohol. Jag har funderat mycket på det där om jag ska eller inte ska dricka. Och jag har tänkt att "nej, jag ska inte bli nykterist iallafall" och det ska jag inte. Men jag har börjat tänka att jag måste stå upp för något när jag är med andra, som dricker. Att jag ska våga säga nej i de sammanhangen. För att just visa på något annat. Annars får man ju inga anledningar att berätta om sin tro om man bara hänger på liksom. Vi är ju inte vanliga, det är något som vi får brottas med fram och tillbaka hela tiden, men jag vill inte bli vanlig. Jaja, nu har jag skrivit för mycket och osammanhängande, men jag hoppas du förstår lite vad jag menar. Och det är inte på något sätt att jag vill såra dig eller vara en "mamma" till dig. Men jag vet vad som är bäst för dig!

Iallafall, Malin, du är placerad i Barcelona av en anledning! Gud vill att du ska vara där, det är en upplevelse som han har planerat för dig! Du kommer uppleva mer av honom, lyssna på lovsång! Gå till kyrkan! Läs bibelord på tumblr (eller bibeln, hehe) Men glöm inte bort honom, för han är med dig!!

MASSA KRAMAR TILL DIG! <3

2013-10-11 @ 10:06:49
URL: http://jessicaemgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0