Senaste Inlägg

STÄNGA KYRKAN

I familjen Kronholm är mamman präst. Barnen stänger därflr kyrkan på somrarna och ibland följer jag med.

Jag vet inte vad det är med dessa kyrkorna men det känns som att kontakten med Gud är starkare vid bön just där.

Det är så härligt att bara stanna upp och be framför krusifixet. Ha en stund med Gud, med Jesus.

Inte ofta hinner jag gå till en kyrka, eller tar jag mig tid till det, men när jag väl är där så är det härligt. Och de känns så hemma! 

Jag har försvunnit så mycket från den jag en gång var! Jag jobbar och är med Erik. Det är typ allt. Jag klagar inte över det för efter jobb vill jag verkligen bara vara hos Erik och ta det lugnt. Men det är inte lika mycket tid för kyrka lägre, att tänka på vem jag är. Därför är det så skönt att ha denna lilla tiden i kyrkan för att ta sig tid med Jesus och prata med honom! Jag saknar det och hoppas på att det blir mer av det!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Testing -

STÄNGA KYRKAN

I familjen Kronholm är mamman präst. Barnen stänger därflr kyrkan på somrarna och ibland följer jag med.

Jag vet inte vad det är med dessa kyrkorna men det känns som att kontakten med Gud är starkare vid bön just där.

Det är så härligt att bara stanna upp och be framför krusifixet. Ha en stund med Gud, med Jesus.

Inte ofta hinner jag gå till en kyrka, eller tar jag mig tid till det, men när jag väl är där så är det härligt. Och de känns så hemma! 

Jag har försvunnit så mycket från den jag en gång var! Jag jobbar och är med Erik. Det är typ allt. Jag klagar inte över det för efter jobb vill jag verkligen bara vara hos Erik och ta det lugnt. Men det är inte lika mycket tid för kyrka lägre, att tänka på vem jag är. Därför är det så skönt att ha denna lilla tiden i kyrkan för att ta sig tid med Jesus och prata med honom! Jag saknar det och hoppas på att det blir mer av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0