CÁNOVES

Lugn och avslappnad helg med min andra familj, det är riktigt gött! 
 
Vi kom till Cánoves på fredagskvällen, det var ett väldans liv i bilen så jag började smida planer för en promenad. Tanken var att köpa chips och läsk så jag tog snabbt in mina saker till rummet och tryckte ner några mynt i fickan för att sen gå ner till mini-shoppen. Precis innan shoppen kom jag på den briljanta idén att kolla hur mycket pengar jag hade fått med mig, ifall att det skulle vara för lite. Och jag är inte ett proffs men jag tror inte man kommer så långt med 1 euro och tio cent, kanske en liten cola eller så men så desperat är jag inte. Så jag tänkte att det var ödet och vandrade hemåt igen. Började mullra och när jag kom hem hade jag två minuter innan ösregnet och den underbara åskan kom! (la upp en film på min instagram kolla den, beautiful! finare i  verkligheten dock, men iaf!) Sen åts det god mat och vi såg en bra film.
 
På Lördagen vaknade jag upp till strålande solsken så poolen och solen var det som stod på schemat för förmiddagen, på eftermiddagen skjutsade vi barnen till boy scouts och sen hämtade vi Christina (Lenis kompis dotter) för att sen åka till "La Roca Village" där det säljs en hel massa märkeskläder (smycken och skor mm) till billigare pris. Hurra! Köpte dock inget för jag försöker spara mina slantar sen jag gick lös på "La Maquinista" förra helgen. Jag släpptes av i Cardedeu på vägen hem där jag fyllde på kontantkortet och sen åkte vi hem igen och det började regna en hel massa. Vi åt god mat som Marc hade fixat, sallad, mums! Sen såg vi the Mumie, den var faktiskt rätt läskig måste jag säga! Gick sen och la mig somnade till smattrandet mot taket, ovetande om alla myggor som sög mitt blod.
 
På söndagen vaknade jag upp till strålande solsken (oh 25 myggbett på mina ben), hahaha, trodde aldrig det och det blev poolen och solen en dag till. Flätande av hår och en hel del spel med Laia hanns det också med. Sen packades och fixades det inför att åka tillbaka till älskade Barcelona som luktade kattbajs. Hillsong vart inställt men kära Emfin mötte upp mig och vi spenderade några slantar på macka och cola. Sen när jag kom hem skrev jag upp allt jag köpt sen jag kommit hit och inser att jag gått back, så sjukt dåligt! Men så kan det vara! 
 
Nu kollar jag flyg! Blir antagligen på så vis att nyår firas i London med min kära Emma, det hade väl varit fantastiskt! Man måste ju bestämma sig fort nu för de billiga resorna tar ju slut snart! ;)
 
Paradiset
 
Laia halvsover i hängmattan medan jag var osocial och lyssnade på någon podcast
Såhär ser jag ut 90 grader till vänster!
 
 
 
OJ TJENA MALIN.... Det var ettt vääääldans långt inlägg och ingen bryr sig. 
Jopp, jag bryr mig! Tänkte senast idag att jag skriver för lite, detta är kul för mig att veta sen.. plus att jag nu vet att på lördagen (5 oktober) så fyllde jag på kontantkortet! Så nu vet jag när det ska bytas, jag är bäst!
 
HEJDÅ
 
ETID: Räknade myggbetten... 36... på benen då!

Kommentarer
Postat av: Elin Dahl

Vilken bikinipudding du är!! Och så långt ditt hår har blivit! Två tummar upp!

Svar: Men tack Elin!! Vad snäll du är!! :)
Malin Nyman

2013-10-07 @ 09:47:37
URL: http://elinmariadahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0