EN RIKTIG BERGOCHDALBANA

"Berochdalbana" var ordet för idag. Ena sekunden är de söta sen blir de monster. Lillkillen hade mest skiftningar idag och det var mer av de monstriga idag, dock var tjejen så gullig så det vägde upp. 
 
(Ungefär här kan ni sluta läsa, random som jag måste få ur mig om en mas o menos dag så att säga, inget intressant inehåll för er, men jag måste få ur mig oh veta till en annan gång. Guld för mina ögon.)
 
Dagen började med ett läkarbesök eftersom att Leni var så orolig över mina hostningar. Mormorn följde med mig dit och var ullig, vi pratade en massa, eller ja lite... för jag är inte så bra på spanska än men vi tg oss fram mellan de olika områdena ppå spengelska. Roligt! Hon är så snäll och go, påminner mycket om sin dotter och jag tycker om henne en massa. Jag är SÅ lyckligt lottad över att ha hamnat i denna familjen. Just det kände jag hela morgonen och när jag hämtade minstingen, När vi kom hem var det till att inte lyda Malin som gällde och att försöka bryta alla regler om finns, eller iaf tänja. Orkar inte sånt, men det kommer vara glömt imorgon antar jag. Men sen passade jag även barnen nu på kvällen, gick hur bra som helst tills dess att lillkillen inte ville tvätta händerna efter han gått på toa. Krig. Aja, man kan ju fightas över de små sakerna för det gör livet roligare, eller hur? Men medan han var jobbig så var tjejen gullig och hjälpte mig med spanska ord samt ritade fina saker till mig och spelade på sin flöjt. Så upp och ner, ner och upp. Jaaa ni! Snackade med mamma om allt detta nu, så skönt det är att ha en mamma som man kan prata med allt om, uppskatta era mammor för tänkt vad de har fått stå ut med. Hon sa iaf några väl valda ord. VAR KONSEKVENT (kom ihåg detta Malin till dina egna barn) det är det bästa du kan göra för både barnet och dig själv. Om barnen kan slingra sig runt vissa regler så kommer de snart komma runt ännu fler, så stå fast. Jag ser en bra poäng i detta. Så ja, även om någon skiker "YOU NO LISTEN" när du sitter och verkligen försöker förstå allt vad någon säger på spengelska så är det kanske värt att fortsätta vara hård istället för att bara leka bort det. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0