SOLA, BADA... UTE OCH GRILLA?

Nej jag har inte varit ute och grillat! Men såhär är det va! I Barcelona är det nu en festival som heter La Mercè och därför finns det en del roliga saker att se på, fyrverkerier, parader, konserter mm. Idag var jag på stranden nästan hela dagen med Emma, på kvällen mötte vi upp varandra igen och gick in till stan för att kolla en parad. Skulle möta upp en annan au pair också men hon kom aldrig, hehe! Fail! Sen hittade vi inte paraden men vi gick till La Barceloneta och satte oss där för att kolla fyrverkerierna! Gåshud hade vi på kroppen så fint det var! Åh härligt! Sen skulle vi finna en bra tapasbar men det gick sämst, istället hittade vi något 50-tals aktigt som var riktigt mysigt! Där tjockade vi oss en massa onyttig mat men sånt är ju gött! Tanken var att vi skulle bli piggare men vi blev bara trötta och sen tog vi tunnelbanan hem! Lite halvt läskigt att vara under ground på kvällen tycker jag! Vänjer mig kanske! Det var i alla fall en go lördag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0